XPENG – rusza ze sprzedażą w Europie

 |  Piotr Ceran

Chiński producent pojazdów elektrycznych XPENG kontynuuje ekspansję w Europie. Firma rozpoczęła przyjmowanie rezerwacji na model P5, który ma konkurować z Teslą Model 3.

Chińczycy, obecni z innymi modelami w Skandynawii, wystartowali z przyjmowaniem zamówień na swojego sedana P5 w czterech krajach europejskich: Danii, Niderlandach, Norwegii i Szwecji. P5 to rodzinny samochód średniej wielkości. Auto ma 4808 mm długości i 1840 mm szerokości. Pojemność bagażnika to 520 litrów. Bateria trakcyjna o pojemności 66 kW zapewnia zasięg 465 kilometrów (WTLP).

Rodzinny sedan ma bagażnik o pojemności 520 l (fot. XPENG)

We wnętrzu znajdziemy 12,3-calowy zestaw wskaźników LCD, 15,6-calowy centralny wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości oraz system sterowania głosowego i bogatą bibliotekę aplikacji. Seryjnym wyposażeniem są podgrzewane fotele ze sztucznej skóry, inteligentny system oczyszczania powietrza Xfreebreath oraz wysokiej jakości system dźwięku przestrzennego.

fot. XPENG

W europejskiej wersji P5 zamontowano także system wspomagania kierowcy o nazwie XPILOT oraz samochodowy system operacyjny XPENG – Xmart OS. Poprzez bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania XPENG obiecuje stale dodawać nowe funkcje dla klientów P5.

W pierwszym salonie koło Rotterdamu można obejrzeć również inne modele chińskiej firmy (fot. XPENG)

Równolegle z rozpoczęciem rezerwacji na P5, XPENG otwiera swój pierwszy sklep firmowy w Westfield Mall niedaleko Rotterdamu. Dwa dodatkowe salony zostaną otwarte jeszcze w tym roku. Ceny? Jeszcze ich nie opublikowano, ale wiemy, że Chińczycy nie żądają żadnych zaliczek, a w Państwie Środka za P5 (z bardziej zaawansowanym system XPILOT) trzeba zapłacić równowartość 25 tysięcy dolarów amerykańskich.

#TAGI
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

Chińskie koncerny wchodzą na unijne rynki dzięki elektrykom

Dwie dekady temu śmialiśmy się widząc Chińczyków mierzących samochody podczas międzynarodowych salonów samochodowych. Dekadę temu śmialiśmy się, kiedy chiński Great Wall próbował wprowadzać swoje tanie i ubogie wówczas konstrukcje na nasz rynek. W tym roku chińskie elektryki już tu są, a w przysz…

5 mln elektrycznych aut Stellantis rocznie w 2030

W 2030 roku Stellantis chce sprzedawać rocznie 5 mln elektrycznych aut. W Europie w ofercie tylko elektryki, z kosztami produkcji niższymi o 40 proc. i bateriami z 3 własnych europejskich gigafabryk. Ilustracją planów są pierwsze zdjęcia pierwszego elektrycznego Jeepa. Stellantis przedstawił p…

Bezprzewodowe ładowanie elektryków

Włosi testują innowacyjne rozwiązanie, pozwalające na bezprzewodowe ładowanie samochodów elektrycznych podczas jazdy. Zbudowany specjalnie odcinek drogi nazwano „Areną przyszłości”. „Arena del Futuro” to owalny odcinek drogi, który pozwala na ładowanie samochodów elektrycznych podczas jazdy. P…


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com