Volkswagen podał ceny następcy kultowego „ogórka”

 |  Redakcja

Ponad 248 tys. złotych brutto kosztuje ID.Buzz w wersji osobowej. Nieco tańsza jest wersja cargo z ceną 245.877 złotych brutto. Pojazd dostępny będzie tylko z napędem elektrycznym. Od dzisiaj można składać zamówienia na nowego elektrycznego „ogórka”.

Kilka miesięcy temu w ofercie Volkswagena pojawiła się nowa generacja Multivana. Teraz przyszedł czas na długo zapowiadaną prezentację modelu ID.Buzz. Stylistycznie pojazd nawiązuje do kultowego „ogórka” z charakterystyczną, mocno zaokrągloną przednią częścią nadwozia.  W ofercie pojawiły się dwie wersje nadwozia: osobowa i dostawcza (określana przez Volkswagena jako cargo).

Tak prezentuje się nowy Volkswagen ID.Buzz (fot./grafika Martin Meiners)

Osobowa odmiana pomieści wewnątrz pięciu pasażerów, a na rynek trafiła bogato wyposażona odmiana PRO. Odmiana cargo ma dwa fotele z kabinie pasażerskiej, a część towarowa zaczyna się za przegrodą, którą tradycyjnie umieszczono za fotelami. Oba modele są wyposażone w nowoczesny system infotainment, wielofunkcyjną kierownicę, reflektory LED, automatyczną klimatyzację, tempomat i systemy wspomagania kierowcy, takie jak Car2X i Front Assist. W osobowej odmianie ID. Buzz Pro standardem jest także system Lane Assist. 

Obie wersje posiadają akumulator o pojemności 77 kWh (82 kWh brutto), który zasila, zamontowany w tylnej części auta silniki elektryczny o mocy 204 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 310 Nm. Zużycie energii wg WLTP wynosi dla wersji osobowej 20,8 kWh/100 km, a w przypadku odmiany cargo jest to 20,5 kWh/100 km). Zasięg to odpowiednio do 419 kilometrów i 424 km. Volkswagen ID.Buzz może być ładowany prądem stałym o maksymalnej mocy do 170 kW. Przy takim napięciu, rozładowany do 5 procent akumulator można naładować w czasie zaledwie 30 minut. Po tym bateria powinna mieć 80 swojej nominalnej pojemności.

Wersja cargo tego modelu ma ładowność 719 kilogramów (fot/grafika Martin Meiners)

Nowoczesne wnętrze osobowej wersji modelu ID-Buzz Pro ma siedzenia drugiego rzędu, które można przesuwać w zakresie 150 mm. Oparcia można oddzielnie odchylać lub regulować ich kąt nachylenia. Zaskakuje jednak tradycyjny, pięciomiejscowy podział wnętrza, który znacząco różni się od tego co oferuje np. Multivan. W odmianie cargo, przedział ładunkowy ma objętość 3,9 metrów sześciennych, co pozwala pomieścić dwie europalety. Długość przestrzeni ładunkowej na poziomie podłogi wynosi 2,20 metra, a maksymalna szerokość – 1,73 metra. Ładowność furgonu wynosi 719 kg.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

Trzeci elektryczny model Volkswagena

ID.5, czyli trzeci z kolej elektryczny pojazd niemieckiego producenta zadebiutował oficjalnie na polskim rynku. Najtańsza wersja PRO to wydatek blisko 210 tys. złotych. Model ID.5 GTX kosztuje 35 tys. więcej. ID.5 to trzeci, po modelach ID.3 i ID.4, elektryczny pojazd Volkswagena. Jako grupa, …

Elektryczny Volkswagen do 100 tysięcy złotych!

W 2025 roku na rynku pojawi się mały elektryczny Volkswagen ID.LIFE z ceną do 25 tys. euro. To kolejny z zapowiadanych pojazdów tego niemieckiego koncernu zasilanych prądem. – ID. LIFE to pierwszy z małych elektrycznych pojazdów przyszłości Volkswagena, który już niebawem się urzeczywistni – z…


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com