Aston Martin i firma technologiczna Britishvolt zawiązały sojusz w celu wspólnego opracowania akumulatorów o wysokiej wydajności.
Powołany przez obie firmy wspólny zespół ma zaprojektować i wprowadzić do produkcji zestawy akumulatorów, które zostaną wykorzystane w przyszłych modelach Astona. Według Tobias Moers, dyrektora generalnego Aston Martina obie firmy stworzą technologię, która odpowiada standardom szacownej brytyjskiej marki.
Kiedy w Astonach znajdą się nowe baterie? Celem jest rok 2025, na który Brytyjczycy zapowiedzieli swój pierwszy w pełni elektryczny samochód sportowy. Istnieje jednak szansa na debiut w Astonie Martinie Valhalla. Ta hybryda plug-in powinna trafić do sprzedaży w roku 2024. Wóz został zaprezentowany przed kilkoma miesiącami, ale nadal poddawany jest modyfikacjom i testom. Wiadomo jednak, że napędza go 750-konny motor V8 oraz dwa silniki elektryczne o mocy 204 KM. Osiąga prędkość maksymalną 350 km/h, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 2,5 sekundy. Może poruszać się w trybie wyłącznie elektrycznym. Wówczas napędzane są tylko przednie koła, prędkość ograniczona do 130 km/h, a zasięg mizerny – około 13 km.
Aston Martin nie jest jedynym producentem, który podjął współpracę z Britishvolt. Firmowane przez Britishvolt ogniwa mają zasilać także pierwszego elektrycznego Lotusa.