Ze Szwecji ogniwa trafią do Polski

Northvolt uruchomił produkcję ogniw litowo – jonowych

 |  Piotr Myszor

W gigafabryce Northvolt Ett w północnej Szwecji wyprodukowano wczoraj pierwsze ogniwo litowo-jonowe. Jak podkreśla firma to pierwsze ogniwo, które zostało całkowicie zaprojektowane, rozwinięte technologicznie i wyprodukowane w gigafabryce należącej do europejskiej firmy.

Ogniwo bateryjne zostało zaprojektowane w Northvolt Labs, fabryce pilotażowej Northvoltu w szwedzkiej miejscowości Västerås, która rozpoczęła produkcję na początku 2020 roku. Pierwszy produkt tej firmy ma format ogniwa pryzmatycznego i zeszło z linii produkcyjnej 28 grudnia. – Oczywiście pierwsze ogniwo to dopiero początek. W następnych latach będziemy istotnie zwiększać moce produkcyjne, aby umożliwić europejską transformację ku zdekarbonizowanej przyszłości – powiedział Peter Carlsson, współzałożyciel i CEO Northvolt.

fot. Northvolt

Uruchamianie oraz zwiększanie mocy produkcyjnych fabryki będzie kontynuowane w 2022 roku i wówczas firma zacznie realizować pierwsze komercyjne dostawy do klientów, wśród których są BMW, Fluence, Scania, Volkswagen, Volvo Cars i Polestar. Northvolt zawarł już kontrakty o wartości 30 mld dolarów. W najbliższych latach możliwości produkcyjne gigafabryki Northvolt Ett wzrosną do 60 GWh/rok. W kolejce czeka nie tylko motoryzacja, ale także branża przemysłowa oraz firmy zainteresowane tworzeniem magazynów energii.

Ogniwa wyprodukowane w gigafabryce Northvolt Ett będą trafiały m.in. do gdańskiego zakładu produkcyjnego, w którym będą wykorzystywane do budowy złożonych systemów bateryjnych. – W Gdańsku wytwarzamy kompletne systemy bateryjne, których najważniejszym komponentem są ogniwa. Rozpoczęcie produkcji w Northvolt Ett oznacza, że już wkrótce zaczniemy otrzymywać ze Szwecji dostawy ogniw produkowanych w sposób zrównoważony dla środowiska, czyli z materiałów w części pochodzących z recyklingu. Produkowane są w zakładzie zasilanym wyłącznie odnawialnymi źródłami energii – mówi Robert Chryc-Gawrychowski, prezes Northvolt Poland.

#TAGI
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

Baterie z Tesli S przez prawie tydzień zasilają dom

Amerykański kongresmen od 4 lat zasila dom z zestawu bateryjnego rozbitej Tesli, połączonego z domową fotowoltaiką. Bez doładowywania z paneli prądu starcza na 3 – 6 dni, zależnie od pory roku. W zasadzie trudno powiedzieć czy tego faceta ekologiczne lobby powinno kochać czy nie znosić. Ameryk…

Gliwicka Astra robi miejsce elektromobilności

W Gliwicach zakończono produkcję osobowych modeli Opla. Teraz zakład przygotowuje się do przejścia na produkcję samochodów dostawczych. Początkowo będzie to wytwarzana obecna generacja aut znanych jako Fiat Ducato, Peugeot Boxer czy Citroen Jumper, a ostatnio także jako Opel Movano. W 2023 rok…

Nie ma gdzie doładować samochodów elektrycznych? NFOŚiGW szykuje 1,87 mld zł na inwestycje

7 stycznia 2022 r. ruszy nabór wniosków w nowym programie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Jego realizacja ma sprawić, że w całym kraju powstanie sieci ponad 17 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych oraz 20 stacji wodoru. W Polsce stacji ładowania jest …


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com