Samochody studyjne

Opel Manta z tytułem miss

 |  Piotr Myszor

Prototypowy Opel Manta GSe ElektroMOD otrzymał Grand Prix na Festival Automobile International, w kategorii Reinterpretacji przeszłych modeli. To już 37 edycja konkursu, w którym przedstawiciele motoryzacji, mody i designu wybierają najpiękniejsze samochody roku. Można więc powiedzieć, że to swoiste motoryzacyjne wybory Miss świata.

Manta zachwyciła jako reinterpretacja. Bez wątpienia zasłużenie. Prototyp Opla zachował niemal identyczną sylwetkę jak oryginał z lat 70. ubiegłego wieku. Podwójne okrągłe światła z przodu zostały zastąpione diodami LED w kształcie przewróconej litery L. Z tyłu zostały dwa okrągłe, czerwone światła, ale analogowe koła pierwszego modelu zastąpiły LEDowe obręcze.

Sylwetka znana, tylko przednie światła jakieś inne. (fot. Opel)

Podobnie w środku – klasyczna, trójramienna kierownica, prostota obić drzwi z klamkami i manualnymi pokrętłami do opuszczania szyb są kontrastem dla zajmującego dwie trzecie deski rozdzielczej prostokątnego, ciekłokrystalicznego wyświetlacza.

Jadowicie żółty kolor dla sportowego modelu jest zaletą. (fot. Opel)

W sumie bardzo udana reinterpretacja – nieco odświeżona stylistyka i nowoczesne rozwiązania, z elektrycznym napędem na czele. Pierwsza manta z 1970 roku miała czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 105 KM, a nowa dysponuje napędem elektrycznym o mocy 147 KM i maksymalnym momencie obrotowym 255 Nm.

Wnętrze proste jak w pierwowzorze, ale ogromny wyświetlacz dodaje nowoczesności.(fot. Opel)

Według Opla przesłanie nowej Manty brzmi: „moje niemieckie serce zostało zelektryfikowane. Jestem zeroemisyjny”. Jak dla mnie to plus. Akumulator mógłby być minusem, bo ma zaledwie 31 kWh energii, co wystarcza Mancie na 200 km, ale skoro to prototyp, to na przejechanie w tę i z powrotem przed publicznością wystarczy.

Znaczek manty na drzwiach i przednim progu to interesujący drobiazg. (fot. Opel)

#TAGI
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

Chrysler Airflow – jazda elektryczna i autonomiczna

Amerykańska marka premium koncernu Stellantis, zaprezentowała koncepcyjny model Airflow, który zapowiada pierwszy w pełni elektryczny pojazd Chryslera. Pojazd przystosowany zostanie także do autonomicznej jazdy. Nazwa koncepcyjnego modelu nawiązuje do lat 30-tych ubiegłego wieku, czasów kiedy …

Elektryczny Volkswagen do 100 tysięcy złotych!

W 2025 roku na rynku pojawi się mały elektryczny Volkswagen ID.LIFE z ceną do 25 tys. euro. To kolejny z zapowiadanych pojazdów tego niemieckiego koncernu zasilanych prądem. – ID. LIFE to pierwszy z małych elektrycznych pojazdów przyszłości Volkswagena, który już niebawem się urzeczywistni – z…

Mercedes, który da elektrykom zasięg 1000 kilometrów

Nowy koncept Mercedesa Vision EQXX ma dysponować zasięgiem ponad 1000 kilometrów. I to nie za sprawą dużych i ciężkich akumulatorów, ale niskiego zużycia energii – dwukrotnie niższego od tego, co cechuje obecne elektryki tej marki. Mercedes Vision EQXX to samochód piękny urodą łączącą proporcj…


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com