Opolan czeka „elektryczna rewolucja” w komunikacji

 |  Aleksander Karwowski

Trzy z pięciu zakupionych w pierwszym etapie zamówień przez MZK Opole zeroemisyjnych Solarisów Urbino 12 Electric, przyjechało już do tego miasta. Będą one obsługiwać pasażerów na linii nr 25. To realizacja wielomilionowych projektów, które zostały podzielone na dwa etapy. Pierwszy jest właśnie finalizowany.

„Elektromobilne Opole – etap 1″ – taką nazwę posiada projekt władz miasta oraz samorządowego przewoźnika, który ma zrewolucjonizować transport zbiorowy na terenie Opola. W jego ramach do miasta przyjeżdżają już produkowane w Solarisie elektryczne autobusy modelu Urbino 12 Electric.

Trzy z pięciu zakupionych w I etapie Solarisów czeka już w opolskiej zajezdni. (fot. UM Opole)

Łącznie będzie ich w tym etapie pięć. Do ich zasilania zostanie zamontowana także ładowarka pantografowa, czyli ładowarka szybkiego ładowania, która będzie znajdowała się na pętli przy ul. Prószkowskiej. Będzie ona miała moc 300 kW i działała na zasadzie odwróconego pantografu – autobus będzie podjeżdżał do stacji, gdzie na jego dach opuści się specjalne urządzenie, które załaduję pojazd. Z kolei w zajezdni MZK czekają już 3 dwustanowiskowe stacje ładowania o mocy wyjściowej 120 kW.

Gotowa jest też infrastruktura do ładowania autobusów. Znajduje się ona w zajezdni MZK. (fot. UM Opole)

To jednak nie koniec zakupów opolskiego magistratu dla swoich mieszkańców. Dzięki dofinansowaniu z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu „Zielony Transport Publiczny”, za kilka miesięcy na ulice miasta wyjedzie jeszcze dodatkowych 9 zeroemisyjnych Solarisów. W pełni zelektryfikowane linie autobusowe zostaną linie: 3 i 11. Koszt tej inwestycji to prawie 34 mln zł. Dofinansowanie wynosi prawie 20 mln. Do ich obsługi na pętli przy ul. Pużaka stanie ładowarka pantografowa, a w zajezdni MZK kolejne 4 dwustanowiskowe stacje ładowania.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

Elektryczne i wodorowe autobusy wjadą do małych i średnich polskich miast

Poznaliśmy listę rankingową drugiego naboru programu „Zielony Transport Publiczny”, który ma zrewolucjonizować komunikację zbiorową w polskich miastach. Autobusy elektryczne, to w dużych aglomeracjach już żadna nowość, ale mniejszym miastom trudno jest dokonać zakupów takiego taboru z własnych bu…

Mniejsze polskie miasta też chcą elektrycznych autobusów. Rekordowy nabór

To może być prawdziwa rewolucja dla komunikacji publicznej w małych i średnich polskich miastach. Gniezno, Pułtusk czy Łomża także chcą się przyłączyć do „zielonej rewolucji” w transporcie zbiorowym i wymieniać tabor wożący mieszkańców na zeroemisyjny. Niestety, dla mniej zamożnych samorządów …


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com