Ponad 248 tys. złotych brutto kosztuje ID.Buzz w wersji osobowej. Nieco tańsza jest wersja cargo z ceną 245.877 złotych brutto. Pojazd dostępny będzie tylko z napędem elektrycznym. Od dzisiaj można składać zamówienia na nowego elektrycznego „ogórka”.
Kilka miesięcy temu w ofercie Volkswagena pojawiła się nowa generacja Multivana. Teraz przyszedł czas na długo zapowiadaną prezentację modelu ID.Buzz. Stylistycznie pojazd nawiązuje do kultowego „ogórka” z charakterystyczną, mocno zaokrągloną przednią częścią nadwozia. W ofercie pojawiły się dwie wersje nadwozia: osobowa i dostawcza (określana przez Volkswagena jako cargo).
Osobowa odmiana pomieści wewnątrz pięciu pasażerów, a na rynek trafiła bogato wyposażona odmiana PRO. Odmiana cargo ma dwa fotele z kabinie pasażerskiej, a część towarowa zaczyna się za przegrodą, którą tradycyjnie umieszczono za fotelami. Oba modele są wyposażone w nowoczesny system infotainment, wielofunkcyjną kierownicę, reflektory LED, automatyczną klimatyzację, tempomat i systemy wspomagania kierowcy, takie jak Car2X i Front Assist. W osobowej odmianie ID. Buzz Pro standardem jest także system Lane Assist.
Obie wersje posiadają akumulator o pojemności 77 kWh (82 kWh brutto), który zasila, zamontowany w tylnej części auta silniki elektryczny o mocy 204 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 310 Nm. Zużycie energii wg WLTP wynosi dla wersji osobowej 20,8 kWh/100 km, a w przypadku odmiany cargo jest to 20,5 kWh/100 km). Zasięg to odpowiednio do 419 kilometrów i 424 km. Volkswagen ID.Buzz może być ładowany prądem stałym o maksymalnej mocy do 170 kW. Przy takim napięciu, rozładowany do 5 procent akumulator można naładować w czasie zaledwie 30 minut. Po tym bateria powinna mieć 80 swojej nominalnej pojemności.
Nowoczesne wnętrze osobowej wersji modelu ID-Buzz Pro ma siedzenia drugiego rzędu, które można przesuwać w zakresie 150 mm. Oparcia można oddzielnie odchylać lub regulować ich kąt nachylenia. Zaskakuje jednak tradycyjny, pięciomiejscowy podział wnętrza, który znacząco różni się od tego co oferuje np. Multivan. W odmianie cargo, przedział ładunkowy ma objętość 3,9 metrów sześciennych, co pozwala pomieścić dwie europalety. Długość przestrzeni ładunkowej na poziomie podłogi wynosi 2,20 metra, a maksymalna szerokość – 1,73 metra. Ładowność furgonu wynosi 719 kg.