Technologia przyszłości według Lexusa

Znowu zapowiadają milion elektryków! Tym razem Japończycy z Lexusa

 |  Piotr Myszor

W końcu grudnia, podczas briefingu przedstawiającego bateryjne strategie koncernu Toyota, szef Lexusa Koji Sato powiedział, że do roku 2030 chce sprzedać milion bateryjnych samochodów elektrycznych (BEV). Dotychczas Toyota i Lexus były kojarzone z samochodami hybrydowymi i wodorowymi. Obecnie jedna z firm planuje szybki rozwój pojazdów elektrycznych.

Toyota w ostatnich latach mocno postawiła na pojazdy hybrydowe i wodorowe i póki co dalej kładzie na nie największy nacisk. Podjęto jednak strategiczne decyzje i w koncernie, to Lexus ma być marką dedykowaną elektromobilności bateryjnej. Zapowiedziano inwestycje w wysokości 4 bilionów jenów, z czego połowa pójdzie na sam rozwój baterii.

Elektryczne pierwszeństwo w koncernie Lexus już uzyskał, bo od ubiegłego roku ma w cennikach w pełni elektryczny, bateryjny model UX 300e, który z baterii o pojemności zaledwie 54,3 kWh wyciska 300 km zasięgu. Auto ma niecałe 4,5 m długości i waży ok 1,8 t.

W marcu przedstawiono prototypowego LF-Z Electrified. To także zasilany prądem samochód, prezentujący stylistykę i technologie, które Lexus zamierza komercjalizować dopiero w 2025 roku. Niemal pięciometrowy samochód wyposażono w baterie o pojemności 90 kWh, które przy masie nieco ponad 2 ton dają mu zasięg 600 km.

Przy czym UX 300e ma silnik o mocy 150 kW i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm, a rozpędza się do 100 km/h w 7,5 sekundy. Podczas gdy prototypowy LF-Z ma mieć silnik o mocy 400 kW i momencie sięgającym 700 Nm, a do setki ma przyspieszać w zaledwie 3 sekundy.

#TAGI
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

30 miliardów na auta elektryczne

Ford zamierza do 2025 roku zainwestować 30 miliardów dolarów w elektryfikację produkowanych przez siebie modeli. W tej kwocie mieszczą się również wydatki na recycling zużytych akumulatorów stosowanych w samochodach elektrycznych. Ford F-150 Lightning (fot.Ford) Ford planuje w najbliższych …

Japońska mikrociekawostka Toyoty

Po roku sprzedaży wyłącznie dla firm i instytucji, mały elektryczny samochodzik Toyoty jest dostępny także dla prywatnych nabywców. To jeden z elementów budowania całkiem nowej filozofii miejskiego transportu. Mikrosamochodzik C+pod (tak brzmi jego nazwa) mierzy 2,49 m długości, 1,29 m szeroko…

Toyota i salon przyszłości

Toyota zaprezentowała całą gamę modeli, które mają zelektryfikować japońską markę. Do 2030 roku firma zamierza wprowadzić do seryjnej produkcji blisko 30 nowych modeli bezemisyjnych lub o znacznie zredukowanej emisji dwutlenku węgla. Witamy w naszym salonie przyszłości – tak szef Toyoty, Akio …


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com