Te linie i ten samochód Volkswagwen zapowiadał od dawna. Stylizacja zakorzeniona w kultowym „Ogórku” z epoki Dzieci Kwiatów, ale już nowoczesny, w pełni elektryczny samochód. ID. Buzz jesienią wyjedzie na drogi w wersji osobowej i dostawczej.
Co to do diabła jest!? – to była moja reakcja przy pierwszym spotkaniu z kultowym „Ogórkiem” Volkswagena. Spojrzałem wówczas do wnętrza dostawczaka i zobaczyłem pokaźny garb w przestrzeni bagażowej nad tylną osią. Pod tym garbem był silnik napędzający tylną oś samochodu. W nowym samochodzie napęd jest umieszczony tak samo, ale niższy silnik elektryczny i gruba podłoga, w której kryje się zestaw akumulatorów powodują, że podłoga jest płaska na całej długości 2,2 m. Szerokość przestrzeni bagażowej to maksymalnie 1,7 m. Na płaskiej podłodze mieszczą się 2 europalety. Pojemność przestrzeni bagażowej to 3,9 m3.
Dodatkowy tunel pod fotelem pasażera pozwala przewieźć wąskie przedmioty o długości o 45 cm większej niż długość podłogi przestrzeni bagażowej. Masa ładunku, jaki może zabrać dostawczy ID. Buzz Cargo to 600 kg.
ID. Buzz będzie oferowany także w wersji osobowej, mieszczącej 5 osób i 1121 l bagaży, a po złożeniu drugiego rzędu siedzeń nawet 2205 l.
Samochód ma rozstaw osi 2988 mm, jak dostawczy T6, ale jest o 200 mm krótszy – ma 4712 mm. Średnica zawracania wynosi 11,1 m, mniej więcej tyle co w kompaktowym Golfie. Samochód ma 1985 mm szerokości. Wysokość, zależnie od wersji 1937 lub 1938 mm
Auto wykorzystuje Modular Electric Drive Kit (MEB) Grupy VW, skalowalną platformę do masowej produkcji samochodów całkowicie elektrycznych. Silnik ma moc 150 kW. Umieszczony między osiami zestaw akumulatorów ma 77 kWh pojemności. Szybkie ładowarki (170 kW) mogą zapełnić baterie od 5 do 80 proc. w 30 minut. Poprzez domową ładowarkę Wallbox ID. Buzz będzie mógł w przyszłości zarówno ładować baterie z domowej sieci, jak i zasilać domową sieć energią ze swoich akumulatorów.
Standardem wyposażenia mają być system ostrzegawczy „Car2X”, który ma wykorzystywać sygnały z innych pojazdów i infrastruktury transportowej do wykrywania zagrożeń w czasie rzeczywistym, a także funkcja hamowania awaryjnego „Front Assist” czy asystent utrzymania pasa ruchu „Lane Assist”. Wśród nowości opcja „Memory Function”, pozwalająca na automatyczne parkowanie na wcześniej zapamiętanej trasie, pozycji.
Samochód ma być przystosowany do autonomicznej jazdy na poziomie 4, w którym komputer może zastąpić kierowcę. ID. Buzz ma być wykorzystywany w systemie autonomicznego transportu, który ma Volkswagen wraz z firmą MOIA ma wprowadzić w Hamburgu w roku 2025.
We wnętrzu postawiono na prostotę, funkcjonalność i czyste linie. Skórzanej tapicerki nie uświadczysz w żadnym poziomie wyposażenia – będą za to materiały z recyklingu, np. tkanina podsufitki wykonana z przetworzonych butelek PET.